Cursus Eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst, kan dat zomaar?

Incompany cursus

Sinds COVID-19 zijn steeds meer werknemers hybride gaan werken: zij combineren het werken vanuit huis met werken op kantoor. Kun je dan als werkgever de reiskostenregeling daarop aanpassen? En maakt het daarbij verschil of je een eenzijdig wijzigingsbeding hebt opgenomen in de arbeidsovereenkomst met de werknemer? Sinds de inwerkingtreding van de Wnra is het nemen van eenzijdige besluiten verleden tijd. Voor het wijzigen van de arbeidsovereenkomst is nu in principe ook de instemming van de werknemer vereist. In deze cursus bespreken wij onder welke omstandigheden en op welke wijze je als werkgever arbeidsvoorwaarden kunt wijzigen.

1. Inhoud
  2. Doelgroep
  3. Programma
  4. Werkwijze
  5. Reviews
  6. Incompany

Cursusdetails

Prijs
Vraag kosteloos en vrijblijvend een offerte aan voor een incompany cursus.
Duur
1 dagdeel
Aantal deelnemers
Maximaal 16
Opleidingspunten
3 punten in het kader van Puntenstelsel
Docenten

Inhoud

Tijdens deze cursus lichten we toe wat door de wet en jurisprudentie wordt verstaan onder een arbeidsvoorwaarde en onder welke omstandigheden de werkgever deze arbeidsvoorwaarde kan wijzigen. Voor de ambtenaren van wie de aanstelling één op één is omgezet in een arbeidsovereenkomst geldt geen eenzijdig wijzigingsbeding. Deze stond namelijk ook niet in hun aanstelling. Dit is anders voor de ambtenaren die nieuw in dienst treden waarbij het eenzijdig wijzigingsbeding een standaardbepaling vormt in de arbeidsovereenkomst. Beide situaties komen aan bod in deze cursus als we de criteria voor het wijzigen van een arbeidsvoorwaarde bespreken.

Doelgroep

HR-medewerkers en P&O-medewerkers.

Programma

• Toelichting arbeidsvoorwaarde
  • Eenzijdig wijzigingsbeding
  • Geen eenzijdig wijzigingsbeding, wat nu?
  • Criteria wijziging

Werkwijze

Je docent tijdens deze cursus is mr. Marjelle Smit, advocaat in het ambtenaren- en arbeidsrecht. Aan de hand van actuele jurisprudentie en voorbeelden uit de praktijk bespreekt zij in 3 uur de eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst.

Locatie

La Vie Meeting Center
Sint Jacobsstraat 61
3511 BP Utrecht

Deel deze cursus

“Nuttig helder, op de praktijk gericht, kennisverrijking”

“Praktijk gericht”

“Heel plezierig. Uitstekende cursusleidster. Goed tempo, goed niveau. Alles verliep vlot.”

“Nuttig, interactief, vol informatie en met een goede cursusleidster. Voor herhaling vatbaar, zeker in deze corona periode.”

Incompanycursus

Wij kunnen deze of andere cursussen ook incompany verzorgen. De cursus wordt afgestemd op de specifieke opleidingsbehoefte en toegesneden op de organisatie. Bel ons: 079-3631919 of stuur een mail. Wij helpen je graag.