Online cursus: Eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst, kan dat zomaar?

Sinds COVID-19 werkt het merendeel van de overheidswerknemers vanuit huis en maken zij geen reiskosten. Kun je dan als werkgever de reiskostenregeling aanpassen? En maakt het daarbij verschil of je een eenzijdig wijzigingsbeding hebt opgenomen in de arbeidsovereenkomst met de werknemer? Sinds de inwerkingtreding van de Wnra is het nemen van eenzijdige besluiten verleden tijd en is voor het wijzigen van de arbeidsovereenkomst in beginsel ook de instemming van de werknemer vereist. In deze cursus bespreken wij onder welke omstandigheden en op welke wijze je als werkgever arbeidsvoorwaarden kunt wijzigen.

1. Inhoud
  2. Doelgroep
  3. Programma
  4. Werkwijze

Cursusdetails

Prijs
De prijs per deelnemer bedraagt € 135,- exclusief btw.
Duur
2 uur
Aantal deelnemers
Maximaal 16
Opleidingspunten
2 punten in het kader van www.puntenstelsel.nl
Docenten

Inhoud

Tijdens deze cursus lichten we toe wat precies wordt verstaan onder een arbeidsvoorwaarde en onder welke omstandigheden de werkgever deze arbeidsvoorwaarde kan wijzigen. Voor de ambtenaren van wie de aanstelling één op één is omgezet in een arbeidsovereenkomst geldt geen eenzijdig wijzigingsbeding. Deze stond namelijk ook niet in hun aanstelling. Dit is anders voor de ambtenaren die nieuw in dienst treden waarbij het eenzijdig wijzigingsbeding een standaardbepaling vormt in de arbeidsovereenkomst. Beide situaties komen in deze cursus aan bod bij de bespreking van de criteria voor het wijzigen van een arbeidsvoorwaarde.

Doelgroep

HR-medewerkers en P&O-medewerkers.

Programma

• Toelichting arbeidsvoorwaarde
  • Eenzijdig wijzigingsbeding
  • Geen eenzijdig wijzigingsbeding, wat nu?
  • Criteria wijziging

Werkwijze

De cursus wordt online verzorgd door mr. Marjelle Smit, advocaat in het ambtenaren- en arbeidsrecht. Aan de hand van actuele jurisprudentie en voorbeelden uit de praktijk bespreekt zij de eenzijdige wijziging van de arbeidsovereenkomst. Na afloop ontvang je een digitaal deelnamecertificaat.

Deel deze cursus

Incompanycursus

Wij kunnen deze of andere cursussen ook incompany verzorgen. De cursus wordt afgestemd op de specifieke opleidingsbehoefte en toegesneden op de organisatie. Bel ons: 079-3631919 of stuur een mail. Wij helpen je graag.