Het coronavirus en de maatregelen die worden genomen, vragen aanpassingen van ons allemaal. Wij merken dat de maatregelen ook arbeidsrechtelijke vragen oproepen. Bijvoorbeeld bij werkgevers: hoe zit het met verlof, moet de reiskostenvergoeding worden doorbetaald, hoe zit het met de inrichting van de thuiswerkplek en de privacyaspecten bij thuiswerken? Lees hierover (en meer) in onze Q&A voor werkgevers.
Andere juridische vraagstukken die in deze periode spelen:
- Kan de arbeidsovereenkomst ook digitaal worden gesloten?
- Hoe ga je als werkgever om met iemand die in thuisquarantaine zit maar niet ziek is?
- Kan ik mijn werknemers verplichten op kantoor te werken als ik voldoende maatregelen heb genomen?
- Kan ik reorganiseren vanwege het coronavirus? Hoe?
- Welke mogelijkheden heeft de werkgever als een werknemer zich op de werkvloer niet aan de maatregelen houdt?
Heeft u vragen? Aarzel niet contact op te nemen. Wij helpen u graag.