Arbeidsrechtelijke aspecten Covid-19

Het coronavirus en de maatregelen die de afgelopen twee jaar zijn genomen, hebben aanpassingen gevraagd van ons allemaal. Deze aanpassingen zijn deels tijdelijk gebleken maar voor een deel zijn de aanpassingen structureel. Wie had gedacht dat thuiswerken zo’n vlucht zou nemen? Wij hebben gemerkt dat de maatregelen ook arbeidsrechtelijke vragen hebben opgeroepen. Bijvoorbeeld bij werkgevers: hoe zit het met verlof, moet de reiskostenvergoeding worden doorbetaald, hoe zit het met de inrichting van de thuiswerkplek en de privacyaspecten bij thuiswerken? Lees hierover (en meer) in onze Q&A voor werkgevers.

Andere juridische vraagstukken die in deze periode hebben gespeeld:

Hoewel we allemaal hopen dat de maatregelen die in 2020 en 2021 noodzakelijk waren achter ons liggen, is dit geen zekerheid. Vandaar dat wij de vragen rond corona op onze website houden en deze bijwerken als er ontwikkelingen zijn die relevant zijn voor u als werkgever.

Heeft u vragen? Aarzel niet contact op te nemen. Wij helpen u graag.

Advies nodig?

Bel ons: 079-3631919 of stuur een mail. Wij helpen u graag.

Gerelateerde cursussen

Van thuiswerken naar hybride werken: wat en hoe?

Veel werkgevers overwegen om het hybride werken in hun organisatie door te voeren, maar hoe wordt het teamgevoel behouden? Hoe stuurt een leidinggevende zijn team…

Ook beschikbaar op:

Werkgeversaansprakelijkheid bij thuiswerken

Vanwege het coronavirus is thuiswerken inmiddels de nieuwe standaard geworden. Veel werknemers beschikken niet over een ergonomisch ingerichte thuiswerkplek, waardoor zij aan de keukentafel of…

Ook beschikbaar op:

Ontvang ons cursusaanbod

Volg ons op social media

Gerelateerde publicaties

Ontvang onze publicaties

Volg ons op social media